יום שישי, 15 בפברואר 2013

ד"ר אנדרו וויקפילד - האמת יוצאת לאור - בסרט

עד היום, ולצערי, הבלוג הזה לא הקדיש ולו מאמר אחד לפרשת ד"ר אנדרו וויקפילד וחיסון ה-MMR.
רציתי, חשבתי, ניסיתי - אבל התייאשתי. הפרשה הזו כ"כ גדולה וסבוכה, שאני צריך לכתוב עשרות רבות פוסטים על מנת לפרום את התסבוכת הזו.

והנה, קרא לי נס קטן. מצאתי את הסרט "זעקת הדממה" (Hear the Silence) המגולל את סיפורו של ד"ר וויקפילד. הסרט נעשה על ידי ערוץ 5 הבריטי והוקרן פעם אחת ויחידה בשנת 2003. מאז הוא נגנז. עותק שלו מצא את דרכו לרשת - והפלא ופלא - יש תרגום לעברית!

על מנת לא לקלקל את הנאת הצפיה שלכם לא אקדים דברים לסרט. אומר רק זאת:
מדובר בסרט מצוין. כתוב טוב, משוחק טוב ומבוים טוב.
והכי חשוב: כל מילה וכל סצנה בו היא אמת (ואת זאת אני אומר באחריות אחרי מאות רבות של קריאה בפרשה כולל עדויות הורי הילדים שהשתתפו במחקר הלנסט).

אז התרווחו לכם בכורסא, והקדישו את 100 הדקות הבאות לראות סרט טוב, ועל הדרך גם ללמוד דבר או שניים על חיסונים, אוטיזם ומה שביניהם. תהנו.




4 תגובות:

  1. תודה, עניין אותי לדעת עוד על הסיפור הזה והצפייה היתה מעניינת.

    מה שכן, היתה חסרה לי עוד אינפורמציה בסוף על מה שקרה אחרי סיפור המחקר והפרסום, כי המקרה הזה משמש לפעמים דווקא את תומכי החיסונים לטעון שהמחקר היה מוטה ונפסל (פרסומו אכן בוטל על ידי העיתון בדיעבד). ולעומת זאת יש גם טענות שהוא נפסל בגלל לחץ פוליטי וכלכלי של ארגוני הבריאות וחברות התרופות.

    אז מצאתי ראיון עם ד"ר וויקפילד:
    http://www.youtube.com/watch?v=d40suCKnjbI

    הוא ארוך, קצת משעמם בחצי השעה הראשונה, אבל בסך הכל אפשר להתרשם מאוד גם מהאדם עצמו וגם מהטענות שלו ולשמוע עוד אינפורמציה מעניינת בנושא חיסונים.

    חוץ מזה תודה על העבודה שאתה עושה בבלוג הזה, כזוג שנמצאים עכשיו בהריון ראשון ומנסים להשיג אינפורמציה אמינה זה תורם המון.

    השבמחק
  2. בועז - שמח לשמוע שעזרתי לכם.
    הרבה בריאות!

    VE

    השבמחק
  3. בועז,
    גם אם המחקר היה מוטה ונפסל (והוא לא, אבל נניח) יש עוד מחקרים אחרים שמאשררים את הממצאים של וויקפילד והם עברו ביקורת עמיתים ופורסמובכתבי עת מדעיים כך שמי שרוצה לקטול את וויקפילד מוזמן לעשות כן אך כדי לבטל את הקשר בין חיסונים לאוטיזם יצטרכו לעשות יותר מכך ולשלול שרות מחקרים מכמה יבשות ומדינות.

    להלן רשימה (אפילו לא מעודכנת להיום) של חלק מהמחקרים התומכים במסקנות אליהן הגיע וויקפילד, שווה לשמור בצד למקרה ומישהו יעלה את השם וויקפילד כאילו הוא ההוכחה לשרלטן שהונה את כולנו בנוגע לקשר בין חיסונים ואוטיזם.

    http://www.ageofautism.com/2010/05/peer-reviewed-papers-support-findings.html

    השבמחק
  4. תודה על הקישור לסרט.
    ראיתי אותו במקרה לפני שנים ולא הצלחתי למצוא אותו מאז

    השבמחק