יום שני, 8 במרץ 2010

עדות נפגעי החיסונים בישראל (5): הצטברות חמורה של נוזלים בריאות לאחר החיסון לשפעת החזירים

[עדותה של אסתי]

שמי אסתי ואני ילידת 1951.

בתאריך 26/11/2009 חוסנתי בחיסון הידוע שפעת חזירים. ככל שידוע לי אני אשה בריאה ואפילו מה שקוראים "ג'דה".החיסון בוצע כי אני מלאת משקל - שמנה.

שבועיים לאחר שקיבלתי את החיסון עם האדג'ובנט, בתאריך 10/12/2009, התעוררתי בלילה בעקבות כאבים בחזה עם קרינה לצד שמאל. לא יכולתי לשכב, ובכל נשימה עמוקה הרגשתי דקירה - הרגשה שלא זכורה לי ממרומי גילי.
בבוקר, גיליתי שיש לי 38 מעלות חום וממש נרגעתי. נשמתי לרווחה כשהבנתי שאני יכולה לשלול אירוע קרדיולוגי.

הגעתי להבדק אצל רופא המשפחה. לדבריו: צינון קל ולא יותר. המשכתי בשגרה אולם הרגשתי שגופי קורס. רציתי אנטיביוטיקה (אפילו שבדרך כלל אני אנטי-תרופות).שבוע אחר-כך, עדיין לא ירד לי החום והגעתי לעוד בדיקה אצל רופא המשפחה. בבדיקה הרופא שמע קולות בריאה השמאלית והיפנה אותי למיון בבית-החולים.

כמובן ששם הרופאים חששו שיש לי שפעת החזירים ושהיתי בחדר בידוד. עם קבלת הבדיקות הוצפתי בכל מיני תוצאות כמו סיסי ריאה במערכת הדם, והשאלה מדוע ואיך יש נוזלים בריאה. היו צריכים לשלול אירוע קרדיולוגי, היות ובצילום נצפה נוזל גם סביב מעטפת הלב. מהבדיקות גם הוכח שלא חליתי בשפעת החזירים.

למחרת הוחלט לשאוב את הנוזלים מהריאה ולשלוח לבדיקה. שאבו 800CC נוזל שנראה צלול (לדברי הרופא). נשלחתי הביתה בכיסוי תרופה אנטיביוטית. הרגשתי מעט טוב יותר. לאחר עשרה ימים הרגשתי שוב חום מלווה בקוצר נשימה. שוב הגעתי לבית-החולים, ושוב נוזלים בריאה, ושוב דיקור ושאיבה – הפעם שאבו 2 ליטר. אחרי רדת החום הרגשתי השתפרה לאין ערוך. אולם בגלל שהנוזלים שוב הצטברו, ושהרופאים אמרו שאינם יודעים מדוע זה קורה ואיך לעצור את זה, האופציה שהועמדה בפניי היתה: ניתוח ניקור ישיר לניקוז הריאה (השתלת שקית שתנקז את הנוזלים).
למזלי, מנהל המחלקה התעקש לחכות קצת עם הניתוח עד שאתאושש, ובינתיים צבירת הנוזלים נפסקה מעצמה. אני עכשיו מתאוששת בבית. בצילום האחרון שעשיתי רואים שכמעט כל הנוזלים נספגו. אני עדין תחת תרופה אנטי-דלקתית עד שהכל יעלם לי.

לי היה מזל ב"ה, אבל אחות של קולגה לעבודה, בת 53 ובריאה בדרך כלל, גם לאחר החיסון לשפעת החזירים, נקברה ביום שישי האחרון. היא חלתה והיו לה אותם התסמינים: קוצר נשימה ונוזלים בריאות. היא לא שרדה.

בזמן שאושפזתי, אמר לי הרופא כי ישנה אצלו במחלקה אשה נוספת צעירה ממני ב-15 שנה עם תסמינים חופפים, וגם היא אחרי אותו חיסון שפעת החזירים (כולל אדג'ובנט). מובן שהמערכת הרפואית מנועה לפרסם מקרים אלו, למרות שאני בטוחה שהייתי קורבן של חיסון לא-בדוק ומסוכן.


[לעדות הבאה: בני נסוג לאוטיזם לאחר החיסון המחומש בגיל שנה וחודש]

מאמרים נוספים:
* שפעת החזירים – פניקה מאורגנת
* שפעת החזירים – ספירת הגופות של משרד הבריאות
* חיסונים בלתי נחוצים – עמדת רשויות הבריאות

7 תגובות:

  1. אתה עושה עבודת קודש

    שא ברכה

    השבמחק
  2. איפה בכל הסיפור הזה הוכח קשר לחיסון שפעת החזירים מעבר לתחושתה של החולה?

    השבמחק
  3. ידידי,
    כמובן שלא "הוכח" כלום.
    מבחינת רשויות הבריאות וחב' התרופות - ככל שזה נוגע לניזקי החיסונים - אף פעם אין "הוכחה" מספקת. לעומת זאת, ככל שזה נוגע לתועלת החיסונים ולבטיחותם - תמיד יש "הוכחה".
    תחשוב על זה - איך ניתן להוכיח שמשהו טוב ובטוח אבל לא ניתן להוכיח שהוא לא-יעיל ו/או מסוכן?

    יש כאן תחושה של חולה ושל הרופאים שהחיסון הוא הגורם למחלה. בנוסף, אסתי מספרת שהרופא שלה אמר לה שיש עוד אשה עם סימפטומים דומים גם לאחר החיסון לשפעת החזירים.
    האם זה לא מידע מחשיד? מדוע משרד הבריאות אינו חוקר את הנושא? אולי יש עוד עשרות מקרים כאלו, אולי מאות ואולי אלפים. לעולם לא נדע אם מש' הבריאות לא יחקור.

    אני מציע לך להתחיל לחשוב מדוע מש' הבריאות לא אוכף דיווח על תופעות הלוואי של חיסוני שפעת החזירים.

    השבמחק
  4. התקלה כנראה היתה אצל רופא המשפחה, שלא שלח את אסתי לצילום. כשהיא הגיעה לבית חולים עם דלקת ריאות מוזנחת ומסובכת בתפליט היה כבר יותר קשה לטפל בה.
    גם אישה ג'דה יכולה לחלות.
    הרבה מאוד אנשים מאושפזים עם דלקת ריאות, חלק גדול מהם אחרי שחוסנו, אבל חלק אפילו יותר גדול אחרי ששתו קפה כל בוקר. האם זהו לא מידע מחשיד לגבי קפה? ידוע שחברות הקפה הן מושחתות...
    חסר פה הרבה מידע - האם צמח חיידק בתרביות שלקחו. מהם תפקודי הכבד, כליות ולב של אסתי. האם יש לה מחלות רקע (סכרת, יתר לחץ דם וכד')? האם טיילה בחו"ל לפני כן, האם היתה בחופשה ועוד.
    בקיצור - ישנם הרבה אפשרויות להסביר את המקרה, זה לא שולל את האפשרות שזה החיסון, רק צריך להישאר עם ראש פתוח ולא ישר לקפוץ למסקנות.
    העיקר הבריאות.

    השבמחק
  5. תודה על תגובתך.
    לפי סגנון התגובה נראה שאתה איש מקצוע, אולי רופא.
    אכן, לא ניתן לדעת בוודאות מפרטי המקרה שהחיסון אחראי למחלתה של אסתי. אבל, אסתי מתארת עוד אישה במחלקה עם תסמינים חופפים ואשה נוספת שמתה ממחלה דומה - כולם לאחר החיסון לשפעת החזירים.

    השאלות החשובות לשאול - ואשמח לשמוע את תגובתך - היא לא האם החיסון אשם וודאית במקרה המוות ובשני מקרי המחלה החמורים, אלא:
    - מדוע לא נבדק הקשר האפשרי בין החיסון לתופעות הקשות הללו?
    - מדוע מש' הבריאות אינו אוכף מערכת דיווח על נזקי חיסונים ומפרסם את דיווחיה ברבים?
    - מדוע משרד הבריאות אינו מפרסם סטטיסטיקות של נפגעי חיסונים ומביא לציבור תמונה אמיתית ומאוזנת של סיכויים כנגד סיכונים?
    - מדוע התקשורת אינה מפרסמת מקרים אלו?

    קראתי לפני ימים אחדים שמשרד הבריאות שוקל להוריד מהמדפים תרופה נגד השמנה שמסתבר ממחקרים שהיא מעלה את הסיכוי להתקף לב באחוזים בודדים.
    ואילו כאן, יש לנו תופעות חמורות ביותר שאולי נגרמו מהחיסון ואיש אינו חוקר, או חושב לחקור!

    האם זה נראה לך סביר? מדוע דווקא לחיסונים יש חסינות?

    השבמחק
  6. תודה על חשיפת העובדות.חשוב לזכור שחיסוניות אמיתית נובעת לא מחיסון אלא ממפגש עם הגורם בצורה טבעית.כך הגוף יוכל בפעם הבאה לטפל טוב יותר ומהר יותר כי יש לו תאי זיכרון.
    גם תאי המשלים שמסתובבים במערכת הדם יעשו עבודתם נאמנה.
    חיסונים רק מעמיסים על הגוף וגורמים לאנשים רבים לסיבוכים.כשזה נופל על מישהו שנפגע זה 100% אצלו בסטטיסטיקה.בקיצור-רולטה רוסית!!!

    השבמחק
  7. תודה לך על המידע החשוב והשיח החשוב והמעודד,
    אכן,גם אני, חוסנתי לֹשפעת לפני שנתיים ומאז אני לא ממש חזרתי לעצמי.. קיבלתי מין שיעול כמו שתיארת.. ממש מדהים וקשה לקלוט.

    השבמחק