יום ראשון, 27 באפריל 2014

כתבת בכירה ברשת CBS: מסתירים מהציבור את האמת לגבי החיסונים

שריל אטקיסון (Sharyl Attkisson), כתבת בכירה ברשת החדשות האמריקנית CBS התפטרה מתפקידה לאחר 20 שנות עבודה, על רקע הקושי ההולך וגובר של עיתונאים חוקרים לבצע את עבודתם נאמנה [כאן].

אטקיסון זכתה לביקורת נוקבת, בין השאר, לאחר ששידרה מספר כתבות ביקורתיות בנושא החיסונים.

בראיון עם העיתונאי העצמאי ג'ון רפפורט מאשרת אטקיסון שה-CDC הסתיר מידע קריטי לגבי שפעת החזירים 2009, שכלי התקשורת משתפים פעולה עם הממסד הרפואי וחברות התרופות בהסתרת האמת לגבי חיסונים מהציבור, ושתחום החיסונים בויקיפדיה נשלט על ידי בעלי עניין. הנה תרגום של החלק הרלוונטי בראיון. (הראיון המקורי [
כאן]).

ש: היו לך בעיות עם עמוד הויקיפדיה שלך. מה קרה שם?
ת: הסיפור בקצרה: ישנו מאמץ מרוכז של בעלי אינטרסים המנצלים את יכולת העריכה בויקיפדיה על מנת לשלוט בדף האוטוביוגרפי שלי בכדי להביא לפגיעה באמינות של דיווחי בנושאים שונים. אם לשפוט לפי העריכה שהתבצעה, האינטרסים קשורים לתעשיית התרופות והחיסונים. אני ממש לא לבד. קיימת מסביב לויקיפדיה תת-תרבות שלמה שתפקידה לשלוט בדפים ונושאים ואחת אחרת שמבקרת את כל מה שפגום בויקיפדיה (http://wikipediocracy.com). זה נושא מרתק.

ש: ב-2009, הובלת כיסוי חדשותי של מה שנקרה מגפת שפעת החזירים. גילית שבקיץ 2009, המרכז לבקרת מחלות ומגפות האמריקאי (CDC), תוך התעלמות מחובתו הלאומית, הפסיק לספור את מקרי שפעת החזירים בארה"ב. למרות זאת, הם המשיכו לעורר פחד לגבי "המגפה" מבלי שעמד לרשותם כל אמצעי-מדידה של השפעתה. האם היתה זאת עוד אחת מהחקירות שלך שהושתקה? האם לא היה שם עוד מה לחקור?
ת: המשמעויות של הסיפור הזה היו אפילו גרועות יותר. באמצעות חוק חופש המידע גילינו שעוד לפני שה-CDC הפסיק באופן מסתורי לספור מקרי שפעת החזירים, הם נוכחו לדעת שכמעט אף אחד מהמקרים שהם ספרו כשפעת החזירים היה באמת שפעת החזירים, או בכלל מקרה של שפעת! אחד מהמנהלים התלהב מאוד מהסיפור. הוא אמר שזה "הסיפור המקורי ביותר" שהוא ראה בכל הנושא של שפעת החזירים. אבל המנהלים אחרים לחצו לעצור ולבסוף אף תוכנית לא רצתה לגעת בזה. שידרנו הרבה סיפורים שקידמו את הרעיון של מגפה אבל אפילו לא אחד שהאיר באור חדש ומקורי את כל ההייפ הזה. זה היה סיפור הוגן, מדויק ומאושר משפטית. סיפור אדיר. אם ה-CDC שומר בסוד את הנתונים האמיתיים לגבי שפעת החזירים הרי רבים בציבור קיבלו בעצמם ונתנו לילדיהם חיסון ניסיוני שאולי לא היה דרוש כלל.

ש: את גם חשפת בעיות חמורות הנגרמות על ידי חיסונים. האם נתקלת בהתנגדות כתוצאה מהכתבות ששידרת?
ת: זה דורש דיון ארוך, אבל כן, אלו המאמצים הממומנים ביותר והמתוזמנים ביותר שאי פעם ראיתי לגבי כתבה. כתבים רבים, אם לא כולם, שניסו לכסות בצורה עובדתית את הנושא הזה [חיסונים] חוו את אותה ההתנגדות שחוו חוקרים שהעיזו לחשוף תופעות לוואי של חיסונים. אלו שאינם מעוניינים שהנושאים האלו ייחקרו רוצים להסתיר לגמרי את המידע מהציבור שמא הוא יסיק את המסקנות "הלא-נכונות" לגבי העובדות. המדיה משתפת פעולה עם התעמולה-מטעם בנושא שדוחפים בעלי האינטרסים בממשלה, בפוליטיקה ובקומפלקס הרפואי שמטרתה לדחוק לשוליים חוקרים, עיתונאים והורים המעיזים לדבר על העובדות המדעיות שחשפו או על ניסיונם האישי. זו שערורייה עצומה בפני עצמה.
-----------------------

שריל אטקיסון, כתבת בכירה ומוערכת באחת מרשתות השידור הגדולות בארה"ב מאשרת לנו את מה שאנחנו כבר יודעים.


מאמרים נוספים:
* ברנדין הילי, ראש ה-NIH לשעבר מתראיינת אצל שריל אטקיסון
* לא סומכים על ה-FDA
* ד"ר אנדרו וויקפילד - האמת יוצאת לאור- בסרט

תגובה 1:

  1. הרצאה מעולה של שריל אטקינסון
    " Astroturf and manipulation of media messages "
    על המידע באינטרנט כיום.
    https://www.youtube.com/watch?v=-bYAQ-ZZtEU

    השבמחק