יום שלישי, 16 בפברואר 2010

עדות נפגעי החיסונים בישראל (4): פגיעה מחיסון הפטיטיס B בכיתה י"א

[עדות נוית נתן]

שמי נוית נתן, ב-20/06/95 קיבלתי חיסון של הפטיטיס B, במסגרת בית הספר, ומאז השתנו חיי.


הייתי אז בכיתה י"א, ובזמן קצר חלה התדרדרות בריכוז. עד אז הייתי תלמידה עם ממוצע גבוה שלא צריכה להתאמץ כדי להוציא ציונים טובים, אך בעקבות החיסון, הגעתי למצב שבו הגעתי לשעורים רק כדי להראות נוכחות. המילים של המורים נכנסו מאוזן אחת ויצאו מהשניה, הייתי יוצאת מהשיעור כשלא היה לי מושג מה למדנו בו, בקריאה הייתי יושבת שעות מול דף אחד של ספר, מנסה לחבר את המילים לכדי משפט עם משמעות ולא מצליחה.

דיברתי עם יועצת בי"ס ואמרתי לה שקבעתי תור לנוירולוגית כדי לקבל ריטלין, היועצת אמרה שממש לא נראה לה שיתנו לי ריטלין, היא הרי מכירה אותי ואת יכולת הקליטה שלי, "מקסימום יתנו לך הארכת זמן בבחינות", אמרה לי. הנוירולוגית נתנה לי תחילה ריטלין במינון נמוך, לניסיון, ואח"כ שלחה אותי לאבחון נוירופסיכולוגי, שם ראו שהיכולת הקוגניטיבית שלי מעולה, ושיש בעיה בזיכרון וביכולת הארגון, מה שמצביע על ADD. תופעות נוספות שהצטרפו הן: שגיאות כתיב ובלבול בין אותיות (מה שלא היה זכור לי מאז כיתה ב'), בלבול בין ימין לשמאל, וחוסר ביטחון שהתעצם,

פתאום לא הייתי בטוחה בשום דבר שידעתי.

כשפניתי לבקש הקלה בבחינות הבגרות, שלחו אותי לועדת חריגים. אם יש בעיות ריכוז מגלים אותם לפני כיתה י"א, אמרו לי. לא יכול להיות שהם התחילו מעכשיו. החוויה היתה קשה. הריצות, הטרטורים, הבדיקות, ויותר מכל תחושת חוסר האונים. לא הבנתי מה השתבש לי במוח, ואיך מתלמידה מצליחה הפכתי לכישלון. הייתי לומדת שעות למבחנים, ונכשלת. לא זוכרת דבר. ואיש לא ידע להגיד לי מה לא בסדר, מה השתנה.

מאוחר יותר נחשפתי לנושא הפגיעות מהחיסונים, והתמונה התבהרה. לחיסון הפטיטיס B, יש תופעת לוואי מוכרת שנקראת "נזק מוחי מזערי", ועם כל הכבוד למזעריות שבו, הנזק הזה שינה לי את כל החיים. בעקבות ההבנה הלכתי להיבדק במכשיר מיוחד, וגם הוא הצביע על כך שנפגעתי מהחיסון. הפתרון היחידי שידעו לתת לי אז היה הריטלין. בי"א וי"ב חייתי על כמויות גדולות של ריטלין, שלכאורה עזר, כי פתאום הצלחתי לזכור שוב דברים, אך גם לריטלין יש תופעות לוואי והן מלוות אותי עד היום, 9 שנים אחרי.

תוכלו לקרוא עוד על חיסונים באתר של דינה ובנימין: "
החיים כדרך"

[לעדות הבאה: הצטברות חמורה של נוזלים בריאות לאחר החיסון לשפעת החזירים]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה